Regulamin gabinetu podologicznego
§ 1. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin, zwany dalej regulaminem określa zasady korzystania z usług
podologicznych ich przebieg oraz miejsce wykonania, warunki i zasady rezerwowania wizyty,
zasady i terminy płatności oraz tryb postępowań reklamacyjnych.
2. Usługi podologiczne świadczone są łącznie przez Katarzynę Daszkiewicz
prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą KD Gabinet Podologiczny Katarzyna Daszkiewicz
mieszczącym się w Poznaniu przy ul. Głogowskiej 108/1 NIP:779-208-61-26, oraz przez
Gabinet Kosmetyczno-Podologiczny PODOS Katarzyna Daszkiewicz,Bolesław Daszkiewicz spółka cywilna mieszczącym się w Poznaniu przy ul.
Głogowskiej 108/1, 60-263 Poznań, NIP: 779-254-44-39, które zwane są łącznie dalej jako
„gabinet”.
3. Każdy Klient ma prawo i obowiązek zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu
przed skorzystaniem z usług podologicznych, a także do stosowania się do jego
postanowień.
4. Regulamin jest dostępny jest w miejscu ogólnodostępnym w gabinecie, a także na
stronie internetowej gabinetu znajdującej się pod adresem: www.kdgabinet.pl
5. Na potrzeby regulaminu, podaje się następujące dane kontaktowe:
● adres gabinetu – ul. Głogowska 108/1, 60-263 Poznań
● adres poczty elektronicznej – kd.gabinet@gmail.com
● numer telefonu – +48 519 602 072
6. Informacje o świadczonych przez gabinet usługach oraz ich cenach wskazane są w
cenniku gabinetu dostępnym w jego siedzibie jak również na stronie internetowej
www.kdgabinet.pl w szczególności ich opis i cena nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu
cywilnego, a są jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
cywilnego.
7. Gabinet jest czynny od poniedziałku do piątku, w poniedziałki w godzinach 12-19, od
wtorku do piątku 10-19. Informacje o godzinach otwarcia gabinetu są umieszczone w
gabinecie w miejscach ogólnie dostępnych dla klientów oraz na stronie internetowej gabinetu
www.kdgabinet.pl
8. W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie gabinet zastrzega sobie prawo
do zmiany godzin otwarcia z ważnych przyczyn.
§ 2. Klient, wiek
1. Z usług świadczonych przez gabinet może korzystać:
a. osoba pełnoletnia posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych po wyrażeniu
przez nią zgody przed rozpoczęciem usługi;
b. osoba małoletnia powyżej 16 roku życia po wyrażeniu przez nią zgody przed
rozpoczęciem usługi oraz za uprzednią zgodą przedstawiciela ustawowego, opiekuna
prawnego lub faktycznego jeżeli zachodzi potrzeba wykonania usługi- wyrażoną przez
rozpoczęciem usługi;
c. osoba małoletnia za uprzednią zgodą przedstawiciela ustawowego, opiekuna
prawnego lub faktycznego jeżeli zachodzi potrzeba wykonania usługi- wyrażoną przez
rozpoczęciem usługi oraz w jego obecności.
2. Pracownik gabinetu ma prawo dokonać weryfikacji tożsamości oraz wieku klienta.
Weryfikacja ogranicza się do zapoznania się z treścią dokumentu potwierdzającego
tożsamość oraz wiek, nie obejmuje dokonywania zatrzymania dokumentu ani wykonywania
utrwalenia jego treści poprzez wykonanie kopii, skanów czy zdjęć. Odmowa klienta do
poddania się weryfikacji w określonym w zdaniu pierwszym zakresie może skutkować
odmową wykonania usługi.
§ 3. Rejestracja wizyty
1. Usługi podologiczne świadczone są w gabinecie w dniach i godzinach jego otwarcia
w rozumieniu § 1 ust. 7 i 8 i wyłącznie za uprzednią rezerwacją terminu wizyty.
2. Wyjątkiem są sytuacje w których klient może skorzystać z usługi podologicznej za
zgodą podologa poza kolejnością w stanach nagłych, wymagających pilnej interwencji.
3. Wizyty w gabinecie można umawiać w następujący sposób:
1) w siedzibie gabinetu;
2) telefonicznie pod numerem +48 519 602 072;
3) przez stronę internetową kd.gabinet@gmail.com;
4. Podczas rejestracji pracownik gabinetu w celu oszacowania trwania usługi
podologicznej może dokonać wstępnego wywiadu dotyczącego problemu z jakim zgłasza się
klient.
5. Podczas rejestracji pracownik gabinetu poprosi o podanie następujących danych:
a. imię nazwisko
b. numer kontaktowy.
6. W szczególnych przypadkach i za zgodą klienta, klient może zostać poproszony o
nadesłanie drogą elektroniczną zdjęcia części stopy lub dłoni, jaka będzie przedmiotem
usługi świadczonej przez gabinet.
7. O godzinie 9, w dniu poprzedzającym wizytę klient otrzymuje wiadomość tekstową
sms z przypomnieniem o wizycie.
8. Klient w celu zagwarantowania terminu wizyty jest zobowiązany potwierdzić termin
wizyty w smsie zwrotnym niezwłocznie po jego otrzymaniu, nie później niż w ciągu 2 godzin
od jego otrzymania pod rygorem zwolnienia zarezerwowanego terminu.
§ 4. Rezygnacja z wizyty, odwołanie wizyty
1. Na zarezerwowaną wizytę klient powinien stawić się nie później niż 10 min przed
umówioną godziną wizyty.
2. Gabinet zastrzega, że ustalona godzina wizyty może ulec nieznacznej zmianie, jeśli
przesunięcie godziny wizyty wynika w szczególności z przyczyn niezależnych od gabinetu.
3. Gabinet zachowuje prawo do odmowy wykonania usługi podologicznej, jeżeli klient
spóźni się na wizytę powyżej 15 min od terminu umówionej wizyty. W przypadku, gdy klient
poinformuje pracownika recepcji o zaistniałym opóźnieniu w miarę możliwości gabinet
postara się wykonać usługę. Jednak gabinet zastrzega sobie prawo do skrócenia usługi bądź
wykonania jej części -za zgoda klienta.
4. Gabinet zastrzega sobie prawo do odwołania wizyty w przypadku zdarzeń losowych
m.in. choroby osoby wykonującej zabieg, awarii lub innych nagłych okoliczności. W takim
wypadku gabinet proponuje nowy termin wizyty. Powyższe nie stanowi niewykonania
umowy, o którym mowa w § 6 ust.12. Zastosowanie znajdzie § 6 ust.14.
5. Klient ma prawo odwołać wizytę lub zmienić jej termin najpóźniej do godziny 18 w
dniu poprzedzającym zaplanowany termin wizyty. Powyższe nie stanowi niewykonania
umowy, o którym mowa w § 6 ust.12.
6. Pierwszeństwo przyjęcia na wizytę mają klienci, którzy dokonali rezerwacji i umówili
się na wizytę zgodnie z grafikiem obowiązującym w gabinecie. W wypadkach szczególnych,
w tym w szczególności odnoszących się do klientów z powikłaniami powstałymi w trakcie
terapii prowadzonych przez gabinet lub osób wymagających natychmiastowej konsultacji
przewiduje się możliwość przyjęcia takiej osoby poza kolejnością bez umówionej wizyty.
§ 5. Przebieg wizyty
1. Usługi podologiczne wykonywane w gabinecie świadczone są przez specjalistów
posiadających odpowiednie wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz umiejętności
potrzebne do wykonania usługi podologicznej.
2. Na pierwszej wizycie z klientem zostanie przeprowadzony wywiad zdrowotny oraz
badanie manualne. Czynności te są niezbędne do wykonania prawidłowo zabiegu.
3. Na pierwszej wizycie klient obowiązany jest do wypełnienia tzw. karty wywiadu
podologicznego, na podstawie której zostaną zabrane niezbędne do wykonania usługi dane
klienta, w szczególności w zakresie informacji o stanie zdrowia a także dokumentacja
zdjęciowa miejsc objętych usługą i dokumentujących przebieg terapii (wyłącznie na potrzeby
wewnętrznej dokumentacji podologicznej, bez konieczności udzielenia zgody ich
rozpowszechnianie). Podanie ww. danych i zgoda na wykonanie zdjęć są dobrowolne jednak
w przypadku ich braku osoba wykonująca usługę może odmówić jej wykonania.
4. Po przeprowadzeniu wywiadu specjalista przedstawi klientowi plan terapii oraz
wyceni wstępny koszt usługi, który może ulec zmianie w zależności od przebiegu i zakresu
terapii, jednakże każdorazowo klient będzie informowany o ewentualnej zmianie wyceny.
5. Przed wykonaniem usługi upoważniona osoba dokonuje kwalifikacji klienta do
konkretnej usługi na podstawie danych podanych przez klienta w karcie wywiadu
zabiegowego, a także informuje go o przebiegu usługi możliwych negatywnych
następstwach wykonania zabiegu oraz ryzyku wystąpienia zdarzeń niepożądanych, a po
wykonaniu usługi o zaleceniach pozabiegowych.
6. Gabinet oświadcza, iż istotą wykonywanych usług podologicznych w jest staranne
działanie zgodnie ze sztuką i wiedzą, niegwarantujące jednak osiągnięcia rezultatu z uwagi
na swój charakter.
7. Gabinet podologiczny oświadcza, że czas terapii jest zależny od zaistniałego
problemu oraz indywidualnych predyspozycji klienta. W związku z tym gabinet może podać
orientacyjny czas trwania terapii który może ulegać zmianie.
8. W przypadku zmian lub innych nieprzewidzianych okoliczności gabinet może
wskazać na konieczność konsultacji w innym gabinecie lub specjalisty jeśli istnieje taka
konieczność.
9. Osoba wykonująca usługę ma prawo odmówić wykonania zabiegu, jeśli w wyniku
przeprowadzonego wywiadu podologicznego ustali, iż obecny stan zdrowia klienta jest
przeciwwskazaniem do jego wykonania, zabieg może źle wpłynąć na stan zdrowia klienta ze
względu na przebyte lub obecne choroby i jego tryb życia, lub stwarza ryzyko wystąpienia
niepożądanych skutków ubocznych.
10. W czas trwania każdej usługi wliczony jest czas 15 min na czynności porządkowe i
dezynfekcyjne gabinetu a także czas na wypełnienie i skompletowanie dokumentacji
zabiegowej.
§ 6. Płatności i zadatek
1. Klient jest zobowiązany do dokonania zapłaty za wykonanie usługi podologicznej.
2. W gabinecie udostępnione są następujące formy płatności: gotówka, karta płatnicza,
blik, bon podarunkowy. Sposób realizacji płatności za pomocą bonu podarunkowego reguluje
osobny regulamin ich dotyczący.
3. Zapłata za usługi podologiczne następuje po odbytej wizycie za wyjątkiem
przypadków określonych w niniejszym regulaminie.
4. Gabinet zastrzega sobie prawo do organizowania akcji promocyjnych, które mogą
polegać na udzielaniu gratyfikacji w postaci rabatu kwotowego lub procentowego na daną
usługę lub produkty lub grupę usług albo produktów. Akcje promocyjne mogą obowiązywać
przez czas wskazany przez Gabinet lub do odwołania.
5. Gabinet zastrzega sobie prawo do pobierania zadatku na poczet ceny za wizytę lub
świadczone usługi w kwocie nie wyższej niż 50 % ceny za usługę.
6. Kwota zadatku może być inna w zależności od rodzaju usługi, jednak klient jest
każdorazowo informowany o jego wysokości przed rezerwacją terminu usługi.
7. Termin płatności zadatku, wynosi 24 godziny licząc od rezerwacji terminu usługi.
8. Wpłata zadatku może nastąpić w gabinecie w godzinach otwarcia lub przelewem na
konto bankowe gabinetu wskazane w wiadomości smsowej po rezerwacji terminu wizyty.
9. W przypadku zapłaty zadatku przelewem na rachunek bankowy gabinetu wymagane
jest przesłanie potwierdzenia przelewu przed wykonaniem usługi, na adres poczty
elektronicznej gabinetu albo smsem na numer telefonu gabinetu wskazane w § 3 ust.3
regulaminu.
10. Brak zapłaty zadatku we wskazanym terminie i ustalonej kwocie jest równoznaczny z
rezygnacją przez klienta z umówionej usługi bez prawa do żądania wykonania usługi.
11. W razie wykonania usługi zadatek ulega zaliczeniu na poczet ceny.
12. Gabinetowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy bez wyznaczania
dodatkowego terminu oraz do zatrzymania wpłaconego przez klienta zadatku w przypadku
niewykonania umowy przez klienta rozumiane jako niestawiennictwo klienta na umówiony
termin usługi albo jej odwołanie lub zmiana terminu po terminie określonym w § 4 ust.5 z
zastrzeżeniem ust.14.
13. W przypadku niewykonania umowy przez gabinet rozumiane jako niewykonanie
usługi, klientowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy bez wyznaczania dodatkowego
terminu i żądania podwójnej kwoty uiszczonego zadatku, z zastrzeżeniem ust.14.
14. Jednakże w razie rozwiązania umowy przez strony zadatek powinien być zwrócony, a
obowiązek zapłaty sumy dwukrotnie wyższej odpada. To samo dotyczy wypadku, gdy
niewykonanie umowy nastąpiło wskutek okoliczności, za które żadna ze stron nie ponosi
odpowiedzialności albo za które ponoszą odpowiedzialność obie strony.
15. Gabinet może żądać zapłaty ceny usługi w całości przed jej wykonaniem z ważnych
przyczyn, w szczególności, gdy:
a. podczas świadczenia poprzednich usługi:
– klient pomimo rezerwacji usługi nie stawił się w terminie umówionym i nie odwołał
umówionej usługi;
– klient nie zapłacił za wykonaną usługę;
– klient opóźniał się z uiszczeniem ceny z tytułu wykonanej usługi;
b. wykonanie usługi wiąże się z wysokimi kosztami, na które składają się m.in. koszty
materiałów, które mają być użyte do wykonania usługi;
c. inne przyczyny, o których klient zostanie poinformowany przed usługą.
§ 7. Procedura reklamacyjna
1. Klient po wykonanej usłudze podologicznej ma prawo do złożenia reklamacji.
2. Reklamacja usługi powinna zostać złożona w terminie do 7 dni od wykonania usługi.
3. Składając reklamację klient powinien opisać stan faktyczny oraz wskazać z jakich
przyczyn uważa reklamację za zasadną.
4. Reklamacja może zostać złożona osobiście z siedzibie gabinetu, pisemnie na adres
mailowy gabinetu lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres gabinetu wskazane w §
3 ust.3 regulaminu.
5. Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację klienta, przedmiot
reklamacji oraz żądania związane z reklamacją.
6. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez gabinet w terminie 14 dni od otrzymania
reklamacji. W tym terminie klient zostanie powiadomiony o zasadności lub braku podstaw do
uznania jej za zasadną.
7. W przypadku uznania reklamacji za zasadną klientowi przysługuje nieodpłatna usługa
korygująca w gabinecie lub obniżenie ceny usługi albo zwrot ceny wykonanej usługi.
8. W przypadku kwestionowania usługi podologicznej zaraz po jej wykonaniu osoba
wykonująca usługę lub inna osoba o co najmniej równorzędnych umiejętnościach oceni
zasadności jego żądania a w przypadku oczywistej zasadności podstawy reklamacji wykona
w miarę możliwości usługę korygującą lub obniży cenę usługi albo dokona zwrotu ceny
usługi.
9. Reklamacja nie obejmuje powikłań takich jak: ból, krwiak, krwawienie, podwyższona
temperatura, złe samopoczucie, reakcja alergiczna na zastosowany preparat, jeśli objawy te
związane są z wykonaną usługą podologiczną lub wiążą się z indywidualnymi
predyspozycjami klienta, w szczególności jeżeli nie poinformował o tym w karcie wywiadu
podologicznego.
§ 8. Zakazy i odpowiedzialność
1. Na terenie całego gabinetu obowiązuje całkowity zakaz palenia i używania tytoniu
oraz wyrobów tytoniowych i nikotynowych, w tym papierosów elektronicznych, jak również
obowiązuje całkowity zakaz spożywania napojów alkoholowych oraz innego rodzaju używek i
środków odurzających.
2. Zabrania się wprowadzania zwierząt na teren gabinetu.
3. Gabinet ponosi odpowiedzialność za powierzone do przechowania okrycia wierzchnie
przechowywane w wydzielonym miejscu, jeśli przyjęto je wyraźnie na przechowanie. Gabinet
nie ponosi jednak odpowiedzialności za jakiekolwiek rzeczy pozostawione poza miejscami
przeznaczonymi do ich przechowywania. W celu przechowania rzeczy wartościowych klient
jest zobowiązany do poinformowania personelu o woli oddania ich na przechowanie oraz
wskazania, iż są rzeczami wartościowymi, każdorazowo klient jest zobowiązany i uprawniony
do pozostawienia przy sobie rzeczy wartościowych.
4. Klienci odpowiadają w pełnej wysokości za wszelkie uszkodzenia wyposażenia
gabinetu. Za szkody spowodowane przez osoby niepełnoletnie odpowiedzialni są ich
opiekunowie, rodzice lub ustawowi przedstawiciele.
5. Niestosowanie się klienta do postanowień regulaminu lub złożenie nieprawdziwych
oświadczeń w przedmiocie swojego stanu zdrowia i przeciwwskazań lub w wywiadzie
skutkuje wyłączeniem odpowiedzialności za wykonanie usługi po stronie gabinetu.
6. Gabinet nie odpowiada za niezadowolenie klienta z efektu końcowego usługi
wynikającego z subiektywnych odczuć klienta, jeśli został on wykonany w sposób
profesjonalny zgodne ze sztuką i w sposób nie ustępujący ogólnie przyjętym standardom
pracy.
7. Klient zobowiązany jest przestrzegać wszelkich zaleceń osoby wykonującej usługę
które zostały mu przekazane podczas wizyty.
8. Po usłudze podologicznej, na życzenie klienta może zostać wystawione
zaświadczenie, karta informacyjna obejmująca opis odbytej usługi.
9. Klient zobowiązany jest przestrzegać wszelkich zaleceń osoby wykonującej usługę
które zostały udzielone mu podczas wizyty.
§ 9. Bony upominkowe, vouchery
1. Gabinet oferuje sprzedaż bonów upominkowych (voucherów), które mogą zostać
wykorzystane jako forma płatności za usługę świadczoną przez gabinet.
2. Wydawcą bonów upominkowych (voucherów) jest gabinet.
3. Bony upominkowe (vouchery) mogą zostać wystawione na:
a) okaziciela
b) konkretną osobę (imienny),
c) określony zabieg, wizytę, usługę z oferty gabinetu,
a) określoną kwotę.
2. Płatność za bon upominkowy (voucher) może być dokonana gotówką, kartą płatniczą lub
przelewem na rachunek bankowy gabinetu.
3. Bon upominkowy (voucher) upoważnia do skorzystania z usług gabinetu zgodnie z
obowiązującym cennikiem i wartością bonu upominkowego (vouchera).
4. Bon upominkowy (voucher) posiada:
a) Numer porządkowy,
b) Kwotę wartości lub nazwę usługi,
c) Imię i nazwisko lub informację „ na okaziciela”,
d) Termin lub datę w jakiej bon upominkowy (voucher) powinien zostać zrealizowany w
gabinecie,
5. Bon upominkowy (voucher) można wykorzystać podczas jednej lub kilku
wizyt/usług/zabiegów o ile nie przekroczy wartości lub ilości wskazanej na bonie.
6. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) kwotowego, cena zabiegu/usługi/wizyty
opłacanego bonem podarunkowym (voucherem) określana jest według aktualnie
obowiązującego cennika tj. według ceny usług obowiązującej w gabinecie w momencie
realizacji (wykorzystania) bonu upominkowego (vouchera).
7. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) na konkretną usługę/zabieg/wizytę lub
serię usług/zabiegów/wizyt, jeżeli od nabycia bonu upominkowego (vouchera) do jego
realizacji cena usługi lub serii usług uległa zmianie lub jest objęta promocją, gabinet nie
dokonuje zwrotów ani nie żąda dopłaty do aktualnej ceny.
8. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) na określoną kwotę, osoba zamierzająca
zrealizować bon upominkowy (voucher) może dokonać dopłaty do bonu jeżeli wybrana
przez nią usługa ma wyższą cenę niż wskazaną na bonie.
9. W przypadku bonu upominkowego (vouchera) na określoną usługę, osoba zamierzająca
zrealizować bon upominkowy (voucher) może dokonać zmiany usługi/wizyty/zabiegu
wskazanej na bonie na inną usługę w tej samej cenie albo dokonać dopłaty do bonu
jeżeli wybrana przez nią usługa/zabieg/wizyt ma wyższą cenę niż wskazaną na bonie. W
tym wypadku tj. dopłaty, decydują ceny wizyty/zabiegu/usługi do których dokonywana
jest dopłata, obowiązujące w momencie realizacji bonu upominkowego (vouchera).
10. Osoba zamierzająca zrealizować bon upominkowy (voucher) zobowiązana jest do
wcześniejszej rezerwacji terminu usługi/wizyty/zabiegu zgodnie z zasadami określonymi
w niniejszym regulaminie.
11. W przypadku zapłaty za usługę za pomocą bonów upominkowych (voucherów) osoba
zamierzająca zrealizować bon upominkowy (voucher) jest obowiązana wydać jego
oryginał, za pomocą którego dokonuje płatności przed wykonaniem usługi.
12. W przypadku utraty lub zniszczenia bonu podarunkowego (vouchera), gabinet nie wydaje
jego duplikatu.
13. Bon podarunkowy (voucher) należy wykorzystać w terminie 3(trzech) miesięcy od daty wystawienia.
14. Po upływie terminu wskazanego w ust.13 gabinet może odmówić wykonania usługi. W
tym wypadku gabinet zwraca nabywcy bonu albo okazicielowi bonu kwotę jaką uiszczono
za bon podarunkowy (voucher).
§10. Ochrona danych osobowych
Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania danych osobowych, w tym
informacje o prawach klienta związanych z przetwarzaniem jego danych osobowych znajdują
się w karcie wywiadu podologicznego lub dokumencie oznaczonym jako klauzula
Informacyjna RODO dostępnym w gabinecie.
§. 11 Informacja dla konsumenta
1. Klient jako konsument, mogą bez podania przyczyny odstąpić od zawartej na
odległość (telefonicznie, online) umowy o świadczenie usług podologicznych, o których
mowa w par. 1 ust.1 (dalej: Umowa) w terminie 14 (czternastu) dni kalendarzowych. Po
upływie tego terminu prawo do odstąpienia od umowy w tym trybie wygasa.
2. W celu wykonania prawa odstąpienia od umowy klient musi poinformować gabinet o
decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednostronnego oświadczenia.
3. Oświadczenie o odstąpieniu może być złożone z wykorzystaniem wzoru formularza
odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 1 do regulaminu. Bieg terminu na
odstąpienie od umowy rozpoczyna się z dniem zawarcia umowy.
4. Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie przez klienta
oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez upływem terminu do odstąpienia od umowy:
pisemnie na adres gabinetu lub za pomocą poczty elektronicznej § 3 ust.3 regulaminu.
5. W przypadku odstąpienia od umowy, klient niezwłocznie prześle gabinetowi na
trwałym nośniku (np. na wskazany przez podmiot adres poczty elektronicznej) potwierdzenie
otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
6. W przypadku odstąpienia od umowy, umowę uważa się za niezawartą. Gabinet nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
dokona zwrotu wynagrodzenia lub zaliczki lub zadatku jeżeli został uiszczony przez klienta,
przy użyciu takiego samego sposobu płatności w jaki zostało uiszczone, chyba że klient
wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu płatności.
7. Klient traci prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, jeżeli:
a. wyraził zgodę na wykonanie świadczenia wynikającego z umowy w przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy,
b. świadczenie wynikające z umowy zostało wykonane w całości.
§ 12. Postanowienia końcowe
1. Wszelkie spory wynikające ze świadczonych usług podologicznych powinny zostać w
pierwszej kolejności rozwiązane polubownie.
2. Regulamin obowiązuje od dnia jego ogłoszenia w gabinecie.
3. Gabinet zastrzega sobie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy,
prawo do dokonywania zmian regulaminu, w szczególności jest uprawniony do jednostronnej
zmiany regulaminu w zakresie, który nie został indywidualnie uzgodniony z Klientem z
uzasadnionych przyczyn. Za uzasadnioną przyczynę uznaje się w szczególności:
a. zmiana przepisów prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej w zakresie w jakim taka zmiana przepisów modyfikuje treść regulaminu albo nakłada
na gabinet obowiązek określonej modyfikacji regulaminu;
b. Regulamin wymaga uzupełnienia, doprecyzowania lub modyfikacji ze względu na
przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej lub z
uwagi na konieczność stworzenia większej transparentności regulaminu w zakresie w jakim
uzupełnienie, doprecyzowanie lub modyfikacja regulaminu jest dopuszczalne przez przepisy
prawa lub z uwagi na konieczność zwiększenia transparentności regulaminu;
c. wydanie przez organy administracji publicznej decyzji rekomendacji, zaleceń lub
aktów o analogicznym charakterze w jakim dokumenty modyfikują treść regulaminu albo
nakładają na gabinet obowiązek określonej modyfikacji regulaminu;
d. powstanie orzecznictwa sądowego lub administracyjnego, z którego wynika, że treść
regulaminu jest sprzeczna z prawem – w zakresie w jakim z punktu widzenia przeciętnego
konsumenta lub przedsiębiorcy na prawach konsumenta proponowana zmiana regulaminu
jest na jego korzyść.
4. Zmiana regulaminu nie dotyczy umów zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany
regulaminu. Do umów zawartych przed dniem wejścia w życie zmiany regulaminu stosuje się
postanowienia regulaminu obowiązujące w dniu wyrażenia woli klienta zawarcia umowy.
5. Gabinet informuje klienta o proponowanej zmianie Regulaminu poprzez publikację w
gabinecie:
a. treści proponowanej zmiany Regulaminu;
b. dacie wejścia w życie zmian Regulaminu;
c. jednolitej treści Regulaminu po zmianach.
6. Regulamin niniejszy obowiązuje od dnia 01.01.2025r.